2018. szeptember 23., vasárnap

Alma és körte aszalása



Ma végre eljutottam odáig, hogy beüzemeljem az új aszalót.

Alma és körte az első, amit készítek vele. 
Remélem sikerül is.

Az ősrégi aszalómon nem lehet fokot, időt állítani, de zöldséget azzal is rengeteget aszaltam, gyümölcsökre nem volt alkalmas.
Ez az aszaló sokkal csendesebb is.

Az almákat, körtéket 6 mm vastagra szeltem (tupperos szeletelőmön állítható a méret), citromos vízben kicsit hagytam állni a szeleteket és ezután kerültek az aszaló tálcákra.
Persze a kis füzetét az aszalónak olyan jól elraktam, hogy nem találom, de az almára, körtére konkrétan emlékszem, hogy 70 fokon 16 órát kell aszalni.
Kicsit értek a kütyükhöz, így nem sokat kellett gondolkodnom, hogy hogyan is kellene , melyik gombbal beállítani a fokot és az időt.
Beállítottam, indítottam, és meglepődve tapasztalom, hogy alig van hangja. Ez jó, mert most egész éjjel üzemelnie kell, de nem lesz zavaró.
8 óra után, félidőben

16 óra letelte után, kész állapot.

Nescafe-s üvegekben tárolom fogyasztásig, felhasználásig
az aszalványokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése