2018. szeptember 23., vasárnap

Mustáros meggy



Hozzávalók:
  • 30 dkg cukor
  • 3 dl víz
  • 1 kg meggy
  • 10 g mustár

Elkészítés:



A cukorból, vízből szirupot főzünk.
Amikor erősen forr, a jól megmosott, szárától megtisztított meggyet beletesszük, és forralunk rajta egyet. Vigyázzunk, hogy a meggyek ne repedjenek szét.
Ezután a gyümölcsöt leszűrjük.
A visszamaradt szirupot felére beforraljuk, majd hozzákeverünk 100 g mustárt.
A kihűlt meggyet üvegekbe rakjuk, ráöntjük a mustáros mártást, lezárjuk és hűvös helyre tesszük.


Az én változatom most annyiban tér el az eredeti recepttől, hogy én kimagoztam a meggyet és úgy készítettem el.
Plusz kidunsztoltam a befőző automatában 85 fokon 30 perc alatt. Így tuti nem tud megromlani.
Javaslom az eredeti receptnél is a dunsztolást!!!

Felvetődhet a kérdés, hogy ezt hogyan, mihez fogyaszthatjuk?


Szárnyasok, vadak, marha, grillezett húsok mellé hidegen kínáljuk.
Nekem maradt ki mártás. Már sötét volt így nem szedtem hozzá még meggyet, hanem a maradék mártást is üvegbe tettem és kidunsztoltam. Ezt a gyümölcs nélküli, de gyümölcs ízű mártást is kínálhatjuk a húsokhoz, de pl. egy joghurtos páclébe is tehetünk egy-egy kanállal, ami nagyon különleges ízt fog kölcsönözni a húsnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése