2019. május 22., szerda

Narancsszörp - jaffa




Gondolom, sokan emlékeznek gyerekkorunk szörpjeire, köztük talán a legtöbbünk kedvencére a jaffa szörpre.
Egy nagyon sűrű cukormassza ugrik be nekem, amitől a szánk összeragadt jóformán. Nagyon édes volt, de finom. Hogy narancsot az mennyit látott, nem tudom, de nem is azt nézegettük abban az időben, hogy miben mi van és mennyi.

Ma is gyártanak jaffa szörpöt. Több márkában is van. Egyszer kíváncsiságból vettem, de ez már nem is hasonlít gyerekkorunk jaffájára.
Én most nem azt a sűrű cukormasszát készítettem, hanem egy hígabb és nem ragadós változatot.

Természetesen, ha az igazi Jaffa szörp állagot szeretné valaki, akkor megcsinálhatja, de akkor minimum 3-szor ennyi cukor kell bele.

Narancsszörp - jaffa
Hozzávalók:
  • narancs - nekem tisztítva 1256 g lett
  • 1 kg Szirupcukor (új termék a piacon)
  • 7,5 dl víz

Elkészítés:
  

A narancsokat lassú présen kipréseltem.
A vizet és a szirupcukrot összemelegítettem. Csak addig kell melegíteni, amíg a cukor elolvad, nem kell forralni.



A sziruphoz öntjük a kipréselt narancslevet és együtt is összemelegítjük. Most sem forraljuk fel!!!



Átszűrjük, és üvegekbe merjük a szörpöt.



A lezárt üvegeket a befőzőautomatába tesszük.



Mivel nem pazarolunk el semmit, így a rostanyagot is feldolgoztam most is.



Egy kis szörppel és vízzel összekeverjük, és én pépesítettem a smoothie készítőmmel (bot mixer is tökéletes).
Lábosba tettem.



Kapott:
  • 4 tk vaníliás cukrot,
  • fél tk gyömbérport, és
  • 1 ek cukorban elkevertem 1 tk-nyi narancshoz való dzsemfixet is és ezt is hozzákevertem.



Felforraltam, és forrástól 3 percig főztem.

Kis 3 dl-es üvegekbe tettem, és mivel a dzsemfix nem sok benne, betettem a jaffákhoz az automatába.



80 fokon 20 perc alatt kidunsztoltam.




Ami nem fért bele az üvegekbe, azt kicsi, joghurtos üvegek aljába elosztottam. Hagytam kihűlni, és még a délelőttről megmaradt házi natúr joghurtommal feltöltöttem az üvegeket.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése