2019. június 27., csütörtök

Magozott meggy, rumos szörp és rumos meggy


Tavasszal, amikor virágzott a meggy nagyon megörültem, hogy ebben az évben lesz bőven meggyem, mert tavaly bizony elfagyott a késő tavaszi fagyos napokon.

Miután bekötött a meggy, ezt véltem újfent tapasztalni, hogy bőven lesz dolgom a meggyel, és örültem, mert teljesen kifogyott a meggy készletem a spájzból.
Sajnos az időjárás közbe szólt. 4-5 hétig óriási mennyiségű esők voltak, majdnem minden nap. Akkor már éreztem baj lesz minden gyümölccsel, mert ennyi eső nem tesz jót nekik. Sajnos így is lett. 

Összegereblyézett meggy

A cseresznye fele rohadtan került a fa alá, a meggynek 95%-a. 







2,4 kg lett (magozott súlyban), amit menteni tudtam. Ez édes kevés, de nem tudok mit tenni. Így mindenből egy kicsi lett belőle.








Került 30 dkg a rumos fazékba, a többit lecukrozva dolgoztam fel.







Így osztottam el a kevéske meggyemet:
  • 2 kg meggy magozva
  • 1 kg cukor
  • 1 ek citromsav
  • ½ dl rum a szörphöz

Elkészítés:
Kimagozzuk a meggyet. Magozottan kell 2 kg-nak lennie.






Beletesszük a nagy tálba, 








rátesszük a cukrot, citromsavat.






Addig hagyjuk állni, amíg a cukor teljesen felolvad, közben többször megkeverjük úgy, hogy ne törjenek össze a meggyszemek.







Miután a cukor feloldódott, a meggyet üvegekbe rakjuk, a csavaros tetővel jól lezárjuk és mehet a befőzőautomatába.






A rumos meggyhez egy fél literes üveget raktam tele a cukrozott meggyből, szűrőkanállal, hogy ne sok lé kerüljön hozzá. Mikor nyakig volt az üveg meggyel, felöntöttem 54%-os rummal, lezártam és kész is van. Ezzel nincs más teendőnk, a cukor és a rum tartósítja a meggyet.




Rumos szörp:
A visszamaradt levet leszűrjük, hozzáadjuk a rumot, jól elkeverjük.
Üvegekbe töltjük, lezárjuk, és mehet a befőzőautomatába a meggyekhez.




80 fokon 30 percig dunsztoljuk.
Mikor lejárt az automata kiszedjük, címkézzük és mehetnek a polcra. 







A szörpöt és a cukrozott meggyet is használhatjuk süteményekre, fagylaltra, joghurthoz, stb., és természetesen a szörpöt ásványvízzel hígítva  fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése