2019. június 27., csütörtök

Málna és Tayberry feldolgozása

Málna és Tayberry (szedermálna)


A málna és a Tayberry (szedermálna) folyamatosan érik, tehát naponta csipegetem le.
Idén megjelent újdonsággént a szirupcukor, amit kipróbáltam és nagyon megszerettem. Igaz nem a legolcsóbb, de a szörpök nagyon finomak. Végeredményben cukor és citromsav tökéletes arányú keveréke a szirupcukor.
Ezzel a szörpök elkészítése gyerekjáték, főleg, ha rendelkezésünkre áll egy szuper lassú prés is, amivel kinyerhetjük a gyümölcslevét, ami jó sűrű és rostos lesz.
Málnából természetesen fagyasztok is le, mert szeretjük. Tayberry - t nem, így az üvegekbe kerül, hol így, hol úgy.

A fagyasztási módszerem a következő:





A szép egészséges szemeket egyesével tálcára rakosgatom és így kerülnek be a fagyasztóba. 





Mikor a szemek jól megfagytak egy tasakba teszem át, amit enyhe vákuumozással zárok le. Így mennek vissza dátummal ellátva a fagyasztóba.




A gyümölcsökből most szörpök és ivólé készült.

Málna:
2,5 liter + egy kicsi szörp
Tayberry:
2 liter + egy mini szörp és
1,75 liter ivólé

Málnaszörphöz a málnát kipréseltem a lassú préssel. Így kaptam 1,2 liter sűrű levet.

7,5 dl vízben melegítve feloldottam a szirupcukrot (nem kell forralni). Mikor teljesen felolvadt a cukor, hozzáadtam a málnalevet. Jól átkevergettem, leszedtem egy teaszűrővel a habot, és üvegekbe töltöttem. 
Lezártam az üvegeket és beraktam a befőzőautomatába.

Kipucoltam a prést, majd újra összeraktam és a Tayberry - ből is kinyertem a levet.

1,6 liter lett a lé. Ezt elfeleztem.

A szörpöt ugyan úgy készítettem, mint a málnából. Ez is ment a befőzőautomatába.

Az ivólé a következő képpen készült:
A 8 dl léhez adtam 8 dl vizet és 16 dkg cukrot. Jól elkevergettem, hogy a cukor teljesen feloldódjon benne, majd üvegeztem és ezek is az automatába kerültek.


Így együtt dunsztoltam ki őket 80 fokon 20 perc alatt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése