2020. április 30., csütörtök

Citromfűszörp lassú préssel




Hozzávalók:
  • 1 nagy tál (10 l-es) citromfű
  • 1 l víz
  • 1,5 kg cukor
  • 1 egész citrom
  • 2 egész citrom leve

Elkészítés:
A citromfüvet jól megmossuk.
Kis adagonként a lassú présbe adagoljuk (ha olyan présed van, ami ezt bírja).
A citromot megpucoljuk és azt is a présbe tesszük a legvégén.



Átszűrjük a kinyert levet. Én a présből kinyert rostot és a szűrés utánit most nem dolgoztam fel, de aki szereti a citromfű teát, az szárítsa meg feltétlenül.



Miután leszűrtem, hozzáadtam a vizet a citromok levét, a cukrot és felforraltam.



Addig kell forralni, míg elfogy a hab. Rengeteg hab lesz, folyamatosan kell leszedni róla.
Mikor kész lettem a forralással, üvegekbe töltöttem a szörpöt.
Üvegeket lezártam és mentek a befőzőautomatába 80 fokra és 20 percre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése