2018. szeptember 23., vasárnap

Bimbóskel avagy kelbimbó (kinek, hogy tetszik)


Először is megtisztítottam a kelbimbót (már amelyiket meg kellett).

Ezután megmostam, kicsit lecsepegtettem. Elővettem egy mikrós jénai pitesütőt.

Egy rétegben beleraktam a bimbókat, adtam hozzá 1/2 dl vizet. Betettem a mikróba és 1000 W-on 1 percig blansíroztam. Igen, jól olvasod! Mikróban így kell blansírozni.

Hideg vízbe raktam és ment a következő adag a mikróba. 

Mikor minddel végeztem, üvegbe raktam a kelbimbókat. A 7,2 dl-es üvegekbe került 1 tk jód mentes só, 1/2 tk ételízesítő, 5-6 szem egész színes bors.Az 1,7-esre mindenből a duplája.

Felöntöttem vízzel. Üvegekre rákerült a lapka.


Befőzőautomatában 100 fokon 110 percig dunsztolom.

A kisebb üvegek elegek nekem párolni vagy rántani. A nagy üvegesből pedig majd rakott kelbimbót készítek magamnak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése