2018. szeptember 30., vasárnap

Cukor mentes rostos gyümölcslé



A mai nap is hasznosan telik a konyhában is.Ma főznöm nem kellett, így délelőtt kicsit rámoltam a lakásban, azután kimentem összeszedni a gesztenyét. Már sajnos hullanak a falevelek, így gereblyét ragadtam és összegereblyéztem a faleveleket is.

Most délutánra pedig adtak munkát a körték és az almák.

Cukor mentes rostos gyümölcslé készült.
Ehhez felhasználtam két féle körtét, 3 féle almát, köztük 10 szem piros-belű almát is, narancsot, lime-t.

A gyümölcslevet lassú préssel nyertem ki. Egyik alma olyan rostos volt, hogy pép jött ki a nyíláson, de annak csak a héja és a magja ment a másik edénybe csont szárazon.

A narancsot és a lime-kat megszabadítottam a héjuktól és a belső fehér keserű héjuktól is. Így mentek a gyümölcsprésbe.

3 liter tiszta gyümölcslevem lett. Ehhez adtam 2 tk citromsavat és kis vizet ami tényleg kicsi, mert csak 3 dl került hozzá.


A habot egy teaszűrővel óvatosan leszedtem a tetejéről.

Tiszta üvegekbe töltöttem, amiket koronazárral zártam le.

Befőzőautomatába raktam az üvegeket. Felöntöttem az automatát vízzel, amihez löttyintettem kb. 1/2 dl ecetet, hogy ne vízkövesedjenek az üvegek sem és az automata fala sem.


90 fokon 30 percig dunsztolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése