2018. szeptember 23., vasárnap

Fasírozott üvegbe zárva


Ez a hirtelen hidegfront kissé letaglózott, de enni kell, ha nekem nem is lényeg, de a gyereknek fontos.
Így összedobtam 1 kg darált húsból egy kis fasírozottat. Köret pedig burgonyapüré lett.

Én sütőben sütöm, ha nagy adag van, ha kicsi, akkor az olaj nélküli fritőzben. 

Tehát most sütőben készült. Mivel ez kettőnknek sok, alapból úgy készültem, hogy üvegbe is fog kerülni belőle.

Kicsit én ellapítom a fasírtokat, nem szabályos gombócokat sütök. Eleve így jobban kihasználható az üveg is, sokkal kevesebb légrés marad benne.

500 ml-es üvegekbe így 3-3 db fért. Ez páromnak egy evésre kis körettel épp elég lesz. 

Kamionosnak áldás így a készétel, mert nem kell mindig főzőcskéznie és többet tud pihenni.

Mindent a Weninger utasítása szerint automatázok, így van ez most is.
Tehát: vagdalthús, fasírozott: 100 (Kochen) fok és 120 perc.
Mivel az üvegekben csak a fasírozott van, így könnyű, nincs folyadék benne, ami a súlyt képezné, a megtöltött üvegeket le kell súlyozni, mert máskülönben lebegnének a víz tetején és bizony nem lenne jó a tartósításunk, megromlana az étel.
Így hát fogtam 4 tiszta, üres üveget, feltöltöttem vízzel, majd a fasírozottas üvegekre helyeztem. Ezek képezik a súlyt.
Feltöltöttem az automatát vízzel úgy, hogy a vizes üvegek alját is érje legalább 2-3 cm magasságban. Löttyintettem kis ecetet a vízbe. Ez minden alkalommal azért kell, hogy sem a befőző automatánkon, sem az üvegeinken ne keletkezzen vízkő réteg, ne fehéredjenek ki, hanem szépen, fényesen kerüljenek ki az automatából.

A gép, miután kikapcsol, kiszedem, címkézem és teszem a polcra.











Egyben sült fasírozott szeletelve is kerülhet üvegbe.

Megjegyzés: A fasírozott receptet nem írom ide, ugyanis azt mindenki úgy készíti, ahogy szereti, ahogy szokta.

Készétel tartósítása kizárólag befőző automatával vagy kuktával készíthető el. Más módszer nem alkalmas erre a feladatra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése