2019. április 25., csütörtök

Befőttből lekvár


Mikor már unja a banda a befőtteket, akkor fogd és készíts belőle lekvárt.

Fogtam egy 1,5l-es őszibarack befőttet és kísérlet képpen lekvárt készítettem belőle. Mivel a befőttben már bent van a cukor, épp csak egy kanálnyiban elkevertem a pektint.

1 kg lekvárhoz 6 g pektin kell.
Mikor átmelegedett a befőtt a fazékban, fogtam a botmixert és pépesítettem vele. Melegen szebb lesz a mixerezés.
Visszatettem a főzőlapra és felforraltam. Mikor forrott, hozzáadtam a kis cukorban elkevert pektint. 5 percig forraltam így, majd kis üvegekbe töltöttem a forró lekvárt.

Minden üveget azonnal lezárok és fejre állítom.
Mikor betöltöttem az utolsó üvegbe is, hagyom még vagy 5 percig fejen állva őket, majd visszaforgatom és kész is vagyunk.
Egy 1,5 literes befőttből 4 db 3,3 dl-nyi lekvár lett és maradt ki egy kis kóstoló is.

Szemléltetés képpen idetettem egy másik üveg befőttet a lekvárokhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése