2019. április 26., péntek

Kivi mentés




Viktóriának szoktam rendszeresen venni a kivit. Van, hogy az 1 kg-os kivi 3-4 nap alatt elfogy, de van, hogy még 2 hét múlva is ott áll a maradék pár szem, amit már nem kívánt. Így jártunk most is. Marad 5 szem kivi, ami szépen beérett már, kezdett puhulni. Így ma megint mentő akcióztam kicsit. Majd így pirítóssal megeszi a kisasszony, na meg persze én is.

Kivi lekvár pektinnel
Hozzávalók:
5 db megmaradt kivink
3 ek cukor
2 tk pektin

Elkészítés:
A kiviket megpucoltam, feldaraboltam és egy lábasba tettem. Kis fokozaton elkezdtem melegíteni, közben kevergettem. Semmilyen gyümölcshöz nem teszek vizet, mert a lassú melegítéssel a puhulás közben a gyümölcsök víztartalma is kijön és az bőven elegendő a lekvárokhoz, dzsemekhez, és kevesebb zselésítő anyag is elegendő, mint akkor, ha vízben van készítve a gyümölcs. 

Mikor puhára főtt a kivi, botmixerrel pürésítettem, és hozzákevertem a cukorral elkevert pektint is.

Visszatettem a tűzhelyre és most már közepes fokozaton főztem. Forrástól számítva 5 percet kell a pektines cukorral főzni a lekvárokat.

Kisebb üvegekbe töltöttem a forró kivi lekvárt és azonnal lezárva az üveget, 5 percre fejre állítottam őket.

Visszaforgatás után címkéztem és mehetnek a helyükre, a polcra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése