2019. április 12., péntek

Rózsa - citromfű szörp



Hozzávalók:
  • 500 g rózsaszirom - lehet csak sötét piros, de én most vegyesen szedtem a rózsát
  • 1 csokor citromfű
  • 4 db citrom leve
  • 1,5 kg Aranybarna cukor
  • 3,5 l víz

Elkészítés:
A rózsaszirmokat leszedjük, folyóvíz alatt megmossuk.

Csak vegyszer mentes rózsát szabad elkészíteni!!

A szirmokat és a citromfüvet beletettem Ella kuktám edényébe. Ráöntöttem a vizet, majd Kézi beállításon 5 percig főztem tető nélkül, közben többször belenyomkodtam a szirmokat a vízbe.


Miután a szirmok összeestek, és lejárt a főzési idő, rátettem a kuktára a tetejét és így még 3 percig főztem.


Mikor lejárt az idő, a gépet kikapcsoltam és megvártam, míg a gőz magától távozik a kuktából.

Ezután kivettem a betétedényt és így hagytam langyosra hűlni az oldatot.
Szűrés, szirmok kinyomkodása után hozzáadtam a cukrot és az átszűrt citromlevet.


A cukor oldódásáig kevergettem a szörpöt.

Tisztára mosott üvegekbe mertem, majd sorban beleállítottam a megtöltött, jól lezárt üvegeket a befőzőautomatába. 


Az automatát feltöltöttem vízzel úgy, hogy az, az üvegek 3/4-ed részét ellepje. Lezártam az automatát a fedővel. 80 fokra és 20 percre állítottam és így kidunsztoltam a szörpöt.

Amikor lejárt a program, kiszedtem a kész szörpöt, címkéztem az üvegeket és végleges helyükre tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése