2019. április 12., péntek

Sárgabarack befőtt


Hozzávalók:

  • sárgabarack
  • cukor
  • víz
Elkészítés:
A barackokat jól megmossuk. Éles késsel ketté vágjuk, kivesszük a magját.
A fél barackokat üvegekbe rakjuk. Én nem pucoltam meg, héjastól tettem el, de pucolható is természetesen.
Az üvegek alját tenyeremmel ütögettem, hogy kicsit tömörödjön, de a gyümölcsöt nyomkodni nem szabad.

A gyümölcs az üveg nyakáig érjen. Üvegenként 4-5 ek cukor került, majd felöntöttem vízzel úgy, hogy az is csak az üvegek nyakáig érjen.
Lapkával lezárt üvegek a befőzőautomatába kerültek.

80 fokon 30 percig dunsztoljuk. Mikor a gép lejár, azonnal kiszedjük a kész befőttet.

Nagyon szeretjük a sárgabarackot, de inkább lekvár, vagy dzsúsz, nektár szokott készülni belőle, mivel a gyerekkori emlékem a befőttel az volt, hogy összelottyad a barack, és nem szerettük.

Mióta befőzőautomatám van, azóta teszek el befőttnek is. A több hónapi állás alatt sem lottyad össze így a barack és nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése