2019. április 12., péntek

Variációk egresre



Egres befőtt

Üvegenként:
  • egres (én most a piros egrest tettem el befőttnek)
  • 4-5 ek cukor
  • víz

Elkészítés:

A jól megmosott egrest megpucoljuk, megszabadítjuk a szárától és a virágmaradványtól.
Üvegekbe rakjuk, tenyerünkkel többször megütögetjük az üvegek alját, hogy rendeződjenek a szemek.
Teszünk rá 4-5 kanál cukrot, felöntjük vízzel. Lezárjuk és befőző automatában 80 fokon 30 percig dunsztoljuk.
Mikor a gép lejárt, azonnal kiszedjük, szárazra töröljük az üvegeket, címkézzük és mehetnek a helyükre.
A kicsi üvegbe az egreshez került a maradék fehér ribizli is, mivel egy napon dolgoztam fel a két gyümölcsöt.


Egres szörp és lekvár

Hozzávalók:
  • egres
  • cukor
  • pektin

A képeken látható adaghoz (képek lejjebb):
  • 5 liternyi egres
  • 2,3 kg cukor
  • 6 g pektin

Szörp készítése ivólé készítővel
A megmosott egrest az ivólé készítő kosarába tesszük.
A gépet feltöltjük vízzel (használati utasítás szerint).


Ráhelyezzük a lé gyűjtőt, majd arra a gyümölccsel teli kosarat és lefedjük.
Entsaften programon 60 percig gőzöljük.

Mikor a gép kikapcsol, leemeljük a kosarat, félretesszük a tetőbe, hogy a még kicsepegő lé ne vesszen kárba.

Leeresztjük az egres levét, de szűrni kell, így az edényre egyből tehetünk is egy szűrőt.

Ezután két lehetőségünk is van: Vagy ivólét készítünk belőle vagy szörpöt.
Én most a szörpöt készítettem.

3,5 liter lé lett az egresből, ehhez adtam 2 kg cukrot. Oldódásig kevergettem, a habot, ami keletkezett leszedtem egy teaszűrővel.

Mikor a cukor elolvadt, üvegekbe mertem a szörpöt. Légmentesen lezártam, és ment vissza az automatába, ahol 80 fokon 20 percig dunsztoltam a szörpöket.
Mikor a gép lejárt kiszedtem, szárazra töröltem az üvegeket, címkéztem és mehettek is a polcra, ott kihűlnek.

A visszamaradt gyümölcshúsból készült a lekvár.

Az egrest átpasszíroztam.
A gyümölcspépet megmértem,1,2 kg lett.
30 dkg cukorhoz hozzákevertem a 6 g pektint.

Hozzáadtam a péphez a cukrot, összekevertem és tűzre tettem
Forrástól számított 5 percig főztem.

Vigyázat, nagyon pufog, tehát állandóan keverni kell.

Mikor elkészült, üvegekbe mertem a lekvárt azonnal lezártam minden üveget és 5 percre fejre állította őket.





Visszaforgatás után címkézés és irány a polc.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése