2019. május 28., kedd

Rózsaszörp és zselé



Hozzávalók:
  • 3 l-es tálnyi piros, illatos rózsaszirom (200 g)
  • 2 l víz
  • 1,5 kg cukor
  • 3 db citrom leve

Zseléhez:
  • 1 cs Haas eperhez való zselésítő
  • 2 ek cukor

Elkészítés:




A rózsáról leszedjük a szirmokat, a hibásakat eldobjuk. Egy szűrőbe tesszük és megmossuk, jól lerázzuk róla a vizet.








Fazékba tesszük a rózsaszirmokat, 










ráöntjük a vizet és tűzre téve, gyöngyözésig melegítjük. 






Ekkor hozzáadjuk a cukrot, elkeverjük, majd újra gyöngyözésig melegítjük. 







Addig hagyjuk így gyöngyözve főni, amíg a szirmok teljesen kifakulnak.







Mikor kész, akkor leszűrjük a szörpünket, a szirmokból kinyomkodjuk a benne levő szirupot.






Kicsit hagyjuk hűlni a leszűrt szirupunkat, 








majd hozzáöntjük a citromok átszűrt levét.





Üvegekbe töltjük az illatos rózsaszörpünket. Lezárjuk az üvegeket és befőző automatában, 80 fokon 20 percig dunsztoljuk.








Én most 2 litert tettem szörpnek, 7,5 dl-ből pedig zselét készítettem.
A zselének való szörpöt lábasba öntöttem. Felforraltam.
Közben 2 ek cukorral elkevertem a zselésítőt. Mikor forrt a szörp, hozzákevertem a cukros zselésítőt. Zubogva forraltam 5 percig.





Kis üvegekbe töltöttem, amiket azonnal lezártam és 10 percre fejre állítottam.
Címkézés után mehetnek is a helyükre.





Megjegyzés: Amennyiben vágható zselét szeretnénk, tehát jó szilárdat, akkor 2 tasak zselésítő kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése