2019. július 25., csütörtök

Savanyúság dinnyehéjból



Az elfogyasztott görögdinnye héj részéből készül. Miután megettük a dinnyét, a megmaradt héjat általában ki szoktuk dobni. Viszont a fehér részből és az azon maradt kis piros dinnyehúsból nagyon finom savanyúság készíthető. Ma én is ezt készítettem.

Hozzávalók:
  • 550 ml-es üvegekhez adom meg az adagokat
  • görögdinnyehéj
  • savanyúság alaplé
  • 1 tk mustármag
  • 1 csipet zeller mag (opcionális)
  • 1 csipet görögszéna mag (opcionális)
  • 5-6 szem egész bors
  • 1 db kisebb babérlevél
  • 3 szem koriander mag

Elkészítés:
A dinnye zöld héját lepucoljuk, arra nem lesz szükségünk, az mehet a komposztra vagy a kukába.
A fehér részt feldaraboljuk.



A fűszereket az üvegekbe rakjuk. Megtöltjük az üvegeket a darabolt dinnyehéjjal, ahogy bírjuk, tömörítjük, de össze ne nyomjuk azért a dinnyedarabokat.

Dunsztolás előtt


Felöntjük a savanyúság lével. Lezárjuk az üvegeket és befőzőautomatában 85 fokon 25 percig dunsztoljuk.



Mikor lejárt az automata azonnal kiszedjük és kész.

Alaplé
Hozzávalók:
10 bögre víz
1,5 bögre 10%-os ecet
2 bögre cukor
10 dkg jód mentes só

Elkészítés:
A hozzávalókat hidegen összekeverjük és kész is van.

Mivel nem fogyott el a közel 6 kg-os dinnye, így karalábévájóval kiszedtem a gyümölcsöt egy vákuumos edénybe. 



Lezártam, vákuumoztam és betettem a hűtőbe későbbi fogyasztásra. Így egyszerre fel tudtam dolgozni a héjat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése