2019. szeptember 21., szombat

Thai Chili szósz téliesítve




Hozzávalók:
  • 180 ml víz
  • 100 g cukor
  • 60 ml almaecet
  • 3 g só
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 db piros csilipaprika
  • 9 g étkezési keményítő
  • 2 ek víz

Befőttes üveg: egy kb. 500 ml-es, vagy kicsi üvegek, amikben elosztjuk a kész szószt

Elkészítés:
Feltesszük a vizet a sóval, cukorral egy lábasban a tűzhelyre. Közben felaprítjuk a fokhagymát és a csilit. Ezt én a Tupperos aprítómban csináltam meg, hogy ne kelljen kézzel hozzáérnem a csilihez. Mikor jól forrt az oldat, hozzáadtam az aprított csilis fokhagymát. Zubogva forraltam 3 percig együtt.



Közben a 2 kanál vízzel csomómentesre kevertem a keményítőt.
A zubogva forró szósz alaphoz csorgattam a keményítőt, miközben állandóan kevertem a szószt.
1-3 percig együtt forraljuk, vagy addig, amíg számunkra megfelelő sűrűséget eléri a csili szószunk.



Forrón egy nagyobb üvegbe vagy több kisebbe tesszük.
Elméletileg lezárás után hűtőben tárolhatjuk és frissen fogyaszthatjuk is a kész szószt.
Én most forrón kicsi üvegekbe raktam. Mikor megtöltöttem egy-egy üveget, azonnal lezártam és fejre állítottam. 



Mikor minden üveg megtelt, és az utolsó is legalább 5 percig fejen volt, betettem egy hűtőtáskába, amiben még több rétegű konyharuhába is becsomagoltam, majd bezártam a hűtőtáskát. 



Itt dunsztolódnak addig, amíg teljesen kihűlnek.



Így, eltehető a kamrapolcra, és mikor kell, megkezdünk egyet és elfogyasztjuk. Kis üveg elvileg elfogy egyszerre, ha mégsem, akkor további fogyasztásig már hűtőben tartjuk.

FONTOS, hogy az üvegekbe forrón kerüljön, és azonnal zárjuk, állítsuk fejre és hagyjuk lassan kihűlni. Amíg egy-egy üveget kezelünk, a maradék szósz a meleg tűzhelyen, tűzhely lapon legyen a lábasban, hogy ne tudjon hűlni. Így eláll sokáig. 

Forrás, ahol ezt a receptet találtam és téliesítettem: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése