2019. szeptember 8., vasárnap

Zöldparadicsom



Ma mentést végeztem a balkonkertben.



A nagy ládában levő paradicsomok, és az egyik kicsiben levők, lisztharmatosak lettek, de nagyon, így le kellett szednem a félérett és a zöldparadicsomokat is.
A féléretteket hagyom még utó érni, a zöldeket feldolgoztam savanyúságnak. 


Hozzávalók:
  • zöldparadicsom
  • csilipaprika, ha szereted az erőset
  • alaplé

500 ml-es üvegenként:
  • 4-5 szem egész bors
  • 4-5 szem koriandermag
  • késhegynyi zellermag
  • csipetnyi görögszénamag
  • kis darabka babérlevél
  • 1 tk mustármag

Elkészítés:






A zöldparadicsomot jól megmossuk és mérettől függően 4 vagy 2 felé vágjuk.



Belerakjuk az üvegekbe. Úgy tömörítsük az üvegben, hogy az alját a tenyerünkkel ütögetjük.
Beletesszük a csili paprikát. Én csak két üveghez tettem.
A kimaradt zöldparadicsomhoz tettem mini uborkákat és egy nagyobbat karikára szelve és zárásnak egy cseresznyepaprikát félbevágva.
Belerakjuk a fűszereket is. Ezt akár előre az üveg aljába is rakhatjuk, végül is mindegy mikor kerül az üvegbe. Felöntjük az alaplével. 

Lezárjuk az üvegeket és 90 fokon 30 percig dunsztoljuk. Mikor az automata lejárt, azonnal kiszedjük a kész savanyúságot. Címkézzük, és a helyükre rakjuk.

Alaplé

Hozzávalók:
10 bögre víz
1,5 bögre 10%-os ecet
2 bögre cukor
10 dkg jód mentes só

Elkészítés:
A hozzávalókat hidegen összekeverjük és kész is van.
Mindig előre elkészítek egy adagot, és egy nagy befőttesüvegben tartom. Mikor kell, akkor használok belőle. 

Bögre: 250 ml-es

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése