2020. július 1., szerda

Málnalekvár egy kis ezzel, egy kis azzal




Kimentem leszedni a málnát, és ha már kint voltam, hozzátettem a Tayberryt (szedermálna), és megnéztem, hogy mi újság az ősszel telepített ribizli fácskákkal. Van fekete, piros és rózsaszín ribizli. 



Mindegyiken volt egy kevéske mutatóba, és már érettek voltak, így azok is a vödörbe kerültek.

Így egy kis vödörke vegyes gyümölccsel tértem vissza a házba, a konyhába.
A ribizliket leszemeztem és megmostam, lecsepegtettem és a már fazékba öntött málnához, tayberryhez tettem.





Egyet rottyantottam a gyümölcsökön, 










majd turmixoltam. 






Ezután a leves szűrőn átpasszíroztam, 






hogy a sok-sok apró mag ne kerüljön most bele a lekvárba.







Mikor végeztem a passzírozással, a kész pépet lemértem. 760 g lett most.








Ehhez tettem 20 dkg cukrot és 1 cs 4:1 dzsemfixet.






Forrástól számítva 3 percig zubogva főztem, majd üvegekbe töltöttem a kész lekvárt. 

Minden üveget azonnal kell zárni és fejre állítani 5-10 percre, majd mehetnek a helyükre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése