2021. augusztus 23., hétfő

Pizza szósz készítése házilag - 2021. évi változat

 


Hozzávalók:

1.5 kg befőző paradicsom

4 nagy fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

1 teáskanál bazsalikom  

1 teáskanál oregánó

0.5 mokkáskanál kakukkfű

3 mokkáskanál konyhasó

5 kisebb babérlevél

3 ek. zsír

Elkészítés:





A feldarabolt paradicsomot, 






a pépesített hagymákat és az aprított friss fűszereket, a babérlevelek kivételével 






Ellába tettem, összekevertem. 






Kézi beállításon Gőz- Zöldség programon megfőztem. 






Mikor a kukta nyitható lett, 






átpasszíroztam a fűszeres paradicsomot.






Visszatettem az edénybe, hozzáadtam a zsírt, sót 






és a babérleveleket.



Ezután fedő nélkül Kézi beállításon főztem a szószt addig, amíg elérte a kellő sűrűséget. Ez paradicsomtól függ. Enyém a levesebb fajtából van, így hosszas forralás szükséges hozzá. Közben néha megkevertem. 

(a baloldali kuktában a maradék paradicsomot sűrítem)





Mikor kellő sűrű lett, kivettem a babérleveleket és botmixerrel krémesítettem kicsit, 





majd tisztára mosott üvegekbe töltöttem a kész pizzaszószt.



Üvegeket lezártam és most száraz dunszt helyett a lecsókkal kidunsztoltam 85 fokon 25 percig a befőzőautomatában.

Címkézés után mehetnek a polcra.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése